- Hoe weet ik of mijn lead correct is verzonden ?
Op het moment dat je een lead doorzet kan je 2 verschillende terugkoppelingen in je scherm te zien krijgen.
Zorg dat je altijd 1 keer klikt op de knop ‘’Verzenden’’ en wacht tot de pagina klaar is met laden.
Krijg je te zien: Onbekende fout” dan weet je dat er iets fout is gegaan en dien je de lead nogmaals te proberen te verwerken.
Krijg je te zien: Succesvol verzonden naar partner’’ dan weet je dat de lead goed is verzenden en ook is binnen gekomen.
Dit valt onder je eigen verantwoordelijkheid en wacht altijd op de terugkoppeling.
- NOTEER ALTIJD JE GEMAAKTE LEADS
Noteer altijd je gemaakte leads.
Onderdeel – datum – plaatsnaam – klantnaam
Hieronder een voorbeeld:
Isolatie / 01-01-2025 / Rotterdam / M. Hendriks –
Zonnepanelen / 01-01-2025 / Rotterdam / M. Hendriks –
Batterij / 01-01-2025 / Utrecht / F. Fransen
Op het moment dat je de lijsten ontvangt en er mist een lead kunnen wij dat op de bovenstaande manier altijd terug vinden mits de lead correct is verwerkt (Zie punt 1 van FAQ’s)
Let op: Wij zullen geen verder onderzoek uitvoeren om de lead te achterhalen op het moment dat er een lead mist en je weet niet welke klant met welk onderdeel of onderdelen de klant is verwerkt.
Heb je het op de bovenstaande manier genoteerd en is de lead correct verwerkt, kunnen wij de lead altijd terug vinden in het systeem.
- Noteer je naam bij elke lead
Het is uiterst belangrijk dat je bij iedere doorgevoerde lead je naam noteert in het daarvoor aangegeven veld.
Iedereen heeft duidelijke instructies gekregen over het verwerken van de lead, waaronder het noteren van je naam.
Op het moment dat je een code voor je naam dient in te vullen is het belangrijk dat dit ook bij iedere lead op die specifieke manier gebeurd. Op het moment dat dit niet goed gaat is het voor ons niet mogelijk die lead terug te vinden en aan jou te koppelen.
Nogmaals instructie:
FOUT: naam (code) / Noah DHC
GOED: (Code) naam / DHC noah
Gebruik dus altijd het specifieke veld voor het aangeven van jou naam + eventuele aangegeven koppelcode en maak hier geen fouten in.
Heb je geen code ontvangen dan dien je enkel je voornaam te noteren, mits wij aangeven dat dit anders moet.
- Isolatie leads
Alle vormen van isolatie leads zullen naar dezelfde vakspecialist gaan. Je kan hierdoor niet twee keer een ander onderdeel van isolatie doorvoeren bij dezelfde klant.
Het tweede onderdeel zal worden geannuleerd onder “dubbel”.
Als een klant aangeeft meerdere isolatie vormen te willen laten uitvoeren dien je 1 vorm te kiezen (de isolatievorm welke prioriteit heeft) en bij het opmerkingen veld te noteren welke andere isolatie vormen de klant eventueel nog meer wilt laten uitvoeren.
- Ik krijg een onbekende fout, wat moet ik doen?
Krijg je na de 2e keer doorvoeren wederom een foutmelding dien je een FOTO te maken van de lead inclusief de ingevulde vraagstellingen en deze te sturen naar Noah in een PRIVE CHAT en niet in je groepsapp.
Je ontvangt dan in de prive chat een terugkoppeling”.
Let op: heb je de lead maar 1 keer geprobeerd door te voeren en stuur je bijv. Een video van de lead of enkel de naw gegevens kunnen wij deze lead niet verwerken.
Dit simpelweg omdat de antwoorden op de vraagstellingen niet zichtbaar zijn en wij de lead dan ook niet correct kunnen verwerken.
- Onbekende fout redenen
Lead niet correct ingevuld
De gegevens zijn incorrect ingevuld waardoor de lead niet verzonden kan worden. Voer alles opnieuw in en zorg ervoor dat alle benodigde vragen correct zijn ingevuld zoals aangegeven in de vraagstellingen en de antwoorden hier niet van afwijken.
Dubbele aanvraag
Op het moment dat de aanvraag voor die specifieke klant al is gedaan voor dit product krijg je een foutmelding terug”.
Deze lead kan niet nogmaals worden verwerkt.
het product zit vol
Als een product voor die specifieke week al vol zit kan deze niet worden doorgevoerd. In dit geval dien je te wachten tot de eerste volgende maandag met het doorvoeren.
Zorg dat je er tijdig bij bent om dezelfde foutmelding te voorkomen.
Om de kwaliteit van de lead zo hoog mogelijk te houden is het terugbellen van de lead voor het doorvoeren noodzakelijk.
- Sheets, indien van toepassing
Op het moment dat een lead vol zit kan het zijn dat wij gebruik maken van sheets om je lead als nog te verwerken.
Op het moment dat dit mogelijk is zullen wij dit aangeven.
Let op: dit kan enkel bij single” producten.
En combinaties welke volledig via de sheets verlopen.
Op het moment dat dit niet gebeurd en het na de officiële waarschuwing fout blijft gaan kan dit resulteren in een beëindiging van onze samenwerking.
- Lijsten
Lijsten worden maximaal 2 keer per maand verstuurd.
De tussentijdse lijst ontvang je begin van de volgende maand. Deze lijst is niet definitief en enkel voor het verkrijgen van een indicatie. (Mits je dit wilt inzien)
Halverwege de maand ( Definitieve lijst van de vorige maand). Dit is tegelijk je factuurvoorstel controleer deze altijd goed en stuur vervolgens je factuur toe.
LET OP: Missen er leads dien je dit binnen 2 dagen door te geven zodat wij dat kunnen corrigeren.
- Wachtwoord op website(s)
Wij hebben websites gemaakt voor intern gebruik. al deze websites zijn met een wachtwoord vergrendeld.
Het wachtwoord wordt met regelmaat veranderd, kom je er niet in, vraag in dit geval je teamleider voor het nieuwe wachtwoord. Ook zal deze in alle groepen gedeeld worden.
- Hoe weet ik wanneer een product vol is?
Wij sturen alle groepen een bericht over welk product(en) vol zitten voor die specifieke week. (Houdt je groepsapp in de gaten)
- Annuleringen
Op het moment dat je annuleringspercentage boven de 20% komt zullen wij je hiervan op de hoogte stellen.
- Scripts
In alle scripts welke wij delen staan letterlijke verplichtingen welke wij in ieder gesprek willen terug horen.
Om onnodige uitval en klachten te voorkomen dien je je hier aan te houden.
- Klachten
indien je herhaaldelijke klachten ontvangt welke ontstaan door het vermelden van misleidende informatie zijn wij genoodzaakt de samenwerking te heroverwegen en/of te beëindigen.